Skip navigation

8.2.24 Reklámjátékok (advergames)

Az eredeti elnevezés az angol „advertising” – reklámozás és „gaming” – játék szóösszetételből ered. Ezek a játékok rendszerint valamilyen terméket, szervezetet vagy szolgáltatást reklámoznak, a szórakoztató funkció itt hangsúlyosan megjelenik, az ismeretátadó funkció kevésbé jelentős, többnyire megelégszik a termék alapvető tulajdonságainak a bemutatásával. Ilyen játék pl. a BMW M3 Challenge, amely a BMW autógyár M3-as modelljét mutatja be.

27. ábra: BMW M3 Challenge játék
27. ábra: BMW M3 Challenge játék

A személyi számítógépen futtatható játék valósághű szimulációval prezentálja az autó menettulajdonságait és a játék fejlesztői még a jármű sérüléseit is a fizika törvényeihez igazodva implementálták. A számítógépes játékok piacán egy ilyen játék több ezer forint, az autógyár támogatásának köszönhetően a játék ingyenesen letölthető és használható.