Skip navigation

7.3.1 Összefoglalás

Az internet és szolgáltatásai/alkalmazásai folyamatosan fejlődése révén egyre többen töltik mindennapjaikat az online világban. Az internetes kommunikáció a tömeges hozzáférés révén az újság, a rádió és a televízió mellé új tömegkommunikációs eszközként a negyedik médiummá vált. Az újmédium új kihívásokat támaszt a pedagógusszakma számára, amelyekhez szemléletváltásra van szükség. A világhálózat a webkettes alkalmazásai gyökeres változást hozott a neveléstudományt művelők számára is. A korábban zárt rendszerek (LMS) kitágultak, ugyanakkor karnyújtásnyira kerültek hozzánk az online világ szereplői és alkalmazásai, melyek segítségével bármilyen információ elérhető. A pedagógikumnak fel kell készülnie nemcsak a zárt keretrendszerek adta oktatásszervezési módszertani kérdéseire, hanem a szabadon szerveződő tartalmak (szakmai adatbázisok, blogok, hírportálok, könyvtári alkalmazások, MOOC) beintegrálására.

A világháló a webkettes alkalmazásai a neveléstudomány számára, nemcsak a tanulási és médiakörnyezetet érinti, hanem a hozzájuk kapcsolódó tanulásszervezési és oktatási módszereket egyaránt.