Skip navigation

4.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK

A foglalkozás keretében az EKF – a MAB által akkreditálva 2000-ben indított – az informatikus-könyvtáros szak távoktatási tagozat vegyes típusú kurzusszervezésre szolgáló jó gyakorlat kerül bemutatásra.

A képzés indítása során kiemelt szempont volt, hogy a kombinált, vegyes típusú (blended) képzési rendszer a részterületek a távoktatásban használt technológiák és módszerek (személyes jelenléten, offline, online) lehetséges szinergiáit kihasználva jól szervezett képzést indítsunk, mely a térségen kívüli potenciális nagy létszámú célközönség számára is biztosítsuk a tananyag eljuttatást, és az optimális ismeretelsajátítást. Ez utóbbi eléréséhez olyan képzési rendszer kialakítására volt szükség, amely kihasználja a hagyományos és online tanulási módszerek vegyes alkalmazását.27



27 A képzés a web alapú keretrendszerek azon korszakában indult, amikor még a jellemező elektronikus tanulás a hálózatnélküli volt – a CD-k mellett audió és videó­kazetták is az oktatóeszköz arzenált alkották – ugyanakkor az internet átviteli kapacitása és már lehetővé tette a keretrendszerek (LMS) használatát. Az átlagos internet­penetráció még nem érte el az 50%-ot, bár hallgatóinknál ez 70% körül mozgott.