Skip navigation

11.2.3 Osztálymenedzselő szoftverek a gyakorlatban

Az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Iskolájában folyó IKT projekt során többféle osztálymenedzselő szoftvert is kipróbáltunk. A kísérletben résztvevő kollégák a szoftverek alábbi jellemzőit találták a legfontosabbnak:

  • A számítógépek működésének és az akkumulátorok töltöttségének ellenőrzése
  • a virtuális osztály létrehozása (osztálynévsor, jelenléti statisztika)
  • a tanulói aktivitás monitorozása (megnyitott programok, weboldalak ellenőrzése)
  • csoportmunka támogatása (a hallgatók számítógépeit csoportokba lehet beosztani, és a csoportoknak külön-külön feladatokat adni)
  • a figyelem irányításának a támogatása számítógépek használatának szoftveres kontrollálásával (a képernyő és a billentyűzet inaktívvá tétele segít abban, hogy a diákok a tanárra koncentráljanak)
  • kétirányú fájlmegosztás támogatása fejlett naplózással és strukturált fájlmentéssel (a tanár a tanulóknak egyetlen klikkeléssel el tudja küldeni a feladatokat, a tanulók pedig ugyanilyen egyszerűen vissza tudják azt küldeni a tanárnak, amit az osztálymenedzselő szoftver név szerinti mappákba rendezve tárol).
  • számonkérés támogatása (a tesztek otthon elkészíthetőek, a fejlett naplózás és strukturált fájlmentés itt is elérhető szolgáltatás)
  • kétirányú prezentációtámogatás (a tanár kivetítő nélkül is meg tudja jeleníteni a saját, vagy bármelyik tanulói gép prezentációját a tanulók gépek képernyőjén).
  • fejlett kommunikációs lehetőségek (kétirányú szöveg alapú és audiovizuális kommunikáció)