Skip navigation

6.2 TANANYAG

Feltesszük az iskola honlapjára a ballagás fotóit, szemléltető anyagokat keresünk az interneten a másnapi óránkhoz, letöltünk egy érdekes filmrészletet, átnézzük az on-line feladatlapot, megnyitjuk tanítványunk projektmunkáját, majd e-mailen válaszolunk egy szülő kérdésére…

Igen, ezek már 21. századi pedagógiai tevékenységek! A számítógép és a köré kapcsolódó eszközök és technológiák változatos módon kérnek helyet, egyre nélkülözhetetlenebb módon az oktatási-nevelési folyamatban és a tanulásban.

Az egyik ilyen eszköz a digitális vagy interaktív tábla is egyre elterjedtebb eszközzé válik a mindennapi pedagógiai munkában. Maga tábla is rengeteg technikai és ergonómiai változáson ment keresztül, mire sikerült a szkeptikusok félelmeit eloszlatni és megjelenhettek az első komoly metodikai elemzések és gyakorlatok melyek bizonyították az eszköz hasznosságát. Mire és mikor használható igazán jól ez az eszköz? Milyen didaktikai és szakmai lehetőségek rejlenek ennek a táblának a használatában?

A következőkben gyakorlati és módszertani tanácsokat szeretnénk adni a táblák használatával kapcsolatban.