Skip navigation

4.2.3 Tanulói tervek

1. Tanulási szerződés

A tanulási szerződés a tanár és a tanuló közötti megállapodása egy adott tanulási cél elérése érdekében.

A szerződésben vállalt tevékenységeket javasolhatja a tanár vagy esetleg a tanuló, de mindenképp egyetértés alapján történik a feltételek rögzítése.

A szerződés elemei:

  • Határozzuk meg, hogy rövid vagy hosszú távú szerződésről van-e szó.
  • Alakítsuk ki a szerződés általános formátumát.
  • Gyűjtsük össze a forrásanyagokat és az információs lehetőségeket.
  • Tartsunk néhány feed-back ülést a diákkal arról, hogy hol tart a munkában.
  • Állapítsuk meg a szerződésben, hogy hogyan fogjuk a diákot értékelni.
  • Először csak egy diákkal kössünk szerződést. Ha ez sikeres, köthetünk a többiekkel is.

A tanulási szerződés minden tantárgyban és minden életkorban alkalmazható.

2. Egyéni Gyakorlati Tanulási Program

Célok: A megtervezett célok a következő kérdésre válaszol: Mit kell elérnem?

Tevékenységek: A megtervezett tevékenységek a következő kérdésekre válaszolnak: Mit teszek annak érdekében, hogy a kitűzött célokat elérjem? Milyen feladatokat teljesítek?

Értékelések: Az értékelések a következő kérdésekre válaszolnak: Kik fogják értékelni teljesítményemet? (Mentor? Tanár? Én? Csoport?), – Milyen produktumok, milyen tevékenységek, milyen elvégzett feladatok alapján, hogyan történik az értékelés?