Skip navigation

11.2.4 Feladatlapok szerkesztése – Miért? Mit? Hogyan?

Miért? – Helyzetfelmérés a munka megkezdése előtt

Mit ?

Tartalmak

Az anyag feldolgozásához szükséges részkészségek.

Hogyan?

Feladatok nehézsége

Vegyes nehézségű, differenciálásra alkalmas feladatok.

Teszteredmények kezelése

A tanár részletesen feldolgozza az eredményeket.

Osztályozás

Nincs osztályozás.

Miért? – Bizonytalanság, döntés a továbbhaladásról

Mit ?

Tartalmak

Problematikus részek

Hogyan?

Feladatok nehézsége

Nehéz feladatok.

Teszteredmények kezelése

A tanár részletesen feldolgozza az eredményeket, részletes visszajelzés a tanulóknak.

Osztályozás

Csak a kiváló eredményekért jár osztályzat.

Miért? – Motiváció, a félelmek leépítése

 

Mit ?

Tartalmak

Problémátlan, érdekes részek.

Hogyan?

Feladatok nehézsége

Érdekes, motiváló, könnyű feladatok.

Teszteredmények kezelése

Részletes, részterületekre lebontott értékelés, részletes elemzés.

 

Osztályozás

Az egyéni fejlődésre jár osztályzat.

Miért? – Tudásszintmérés

 

Mit ?

Tartalmak

A követelmények teljes körű „lefedése”.

Hogyan?

Feladatok nehézsége

Sokféle feladattípus, vegyes nehézség.

Teszteredmények kezelése

Részletes, részterületekre lebontott értékelés, részletes elemzés.

Osztályozás

Van osztályozás, következetesen, előre meghatározott módon.