Skip navigation

7.2.4 PISA 2009 kiemelt területe – a szövegértés

Meghatározás: Írott szövegek megértése, felhasználása és az ezekre való reflektálás, illetve a velük való elkötelezett foglalkozás képessége annak érdekében, hogy az egyén elérje céljait, fejlessze tudását és képességeit, és hatékonyan vegyen részt a mindennapi életben.

Gondolkodási műveletek:

  • hozzáférés és visszakeresés
  • integráció és értelmezés
  • reflexió és értékelés

Fő kérdések:

Mennyire értik a fiatalok azt, amit olvasnak?

Képesek-e megtalálni egy szövegben az információt, amelyre szükségük van, tudják-e értelmezni és saját céljaikra használni, és alkotnak-e kritikai ítéletet róla, összevetve az olvasottakat eddigi tapasztalataikkal?

Tudnak-e különféle szövegeket különféle helyzetekben olvasni, akár saját örömükre, akár praktikus célból?

Ezekre a kérdésekre keresik a választ a PISA2009 eredményei.

Az eredmények megtekinthetők itt: Összefoglaló jelentés – PISA 2009 – Oktatási Hivatal http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/pisa_2009_osszfogl_jel_110111.pdf

http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/peldafeladatok/pisa_r088_dolgozok_hun.pdf