Skip navigation

8.2 BEVEZETÉS

A tanári munka egyre több kihívást jelentő és lehetőséget kínáló része az interaktív tananyagok, órai segédletek felhasználása és készítése.

Ezek alkalmazása és elkészítése komoly informatikai és metodikai kompetenciákat kíván a pedagógustól. Gondot okozhatnak a tervezési, kivitelezési problémák ugyanúgy, mint a nem adekvát médiaelemek és formátumok használata.

A pedagógiai tervezésben a szemléletességre való törekvés az egyik legfontosabb elem. minél több érzékszervre hatunk annál hatékonyabb lehet a tanulási folyamat. A szemléltetést azonban a célok érdekében optimalizálni szükséges, törekedni kell a jól megválasztott, a tananyag jellegének megfelelő módszerek alkalmazására. A tananyag elemzésén túl számolnunk kell a technikai nehézségekkel is amelyek, megoldása mindenképpen szakembert kíván. Felmerül a kérdés, hogyan tervezzünk meg egy interaktív tananyagot, milyen médiaelemeket használjunk, hogyan digitalizáljunk, milyen állományformátumokat és programokat alkalmazzunk. Leckénk célja, hogy ezekre a kérdésekre válaszokat adjunk a tervezés, szerkesztés és kivitelezés során.