Skip navigation

12.3 AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁSI PORTFÓLIÓ

Az elektronikus oktatási portfólió105

Napjainkban egyre nagyobb jelentőséget kap az elektronikus portfólió a felsőoktatásban. Az elektronikus portfólióknak a célja, hogy átfogó képet adjon a hallgatók tevékenységéről szakmai, emberi fejlődéséről. Természetesen nem tökéletes módszer ez sem a tudás objektív mérésére, de lehetőséget adhat egy szélesebb körű, a valóságot jobban tükröző mérésre. A következőkben tekintsük át az elektronikus portfólió elméleti kérdéseit.

A portfólió fogalmának számos definíciója létezik, azonban szinte mindenki egyet ért abban, hogy a produktumokat elektronikus formában és a weben keresztül elérhető módon kell tárolni. A portfólió funkciója alapján megkülönböztetünk többek között értékelési és gyűjteményes változatot, illetve a tulajdonos alapján hallgatói, oktatói és intézményi portfóliót. Alkalmazására vonatkozóan számos előnyt megemlíthetünk, ezek közül ki kell emelnünk, hogy a portfólió olyan értékelési eszköz lehet, amellyel mérhetjük a hagyományos számonkéréssel egzakt módon nem vizsgálható jellemzőket is. A portfólió sikeres alkalmazása azonban azon múlik, hogy mennyire tudjuk hatékonyan integrálni a jelenlegi képzési rendszerünkbe.


105 Kis-Tóth Lajos, Komló Csaba: Az elektronikus oktatási portfólió a gyakorlatban, PEDAGÓGUSKÉPZÉS 6: (3) pp. 63-77.