Skip navigation

11.1.1 Bevezetés

Feltesszük az iskola honlapjára az iskolai farsang fotóit, szemléltető anyagokat keresünk az interneten másnapi óránkhoz, letöltünk egy érdekes filmrészletet, átnézzük az on-line feladatlapot, megnyitjuk tanítványunk projektmunkáját, majd e-mailen válaszolunk egy szülő kérdésére…

Igen, ezek már 21. századi pedagógiai tevékenységek! A számítógép és a köré kapcsoló-dó eszközök és technológiák változatos módon kérnek helyet, egyre nélkülözhetetlenebb módon az oktatási-nevelési folyamatban, és a tanulásban.

A probléma ma már nem az, hogy vannak -e eszközeink hanem, hogy milyen módon tudjuk beintegrálni a pedagógiai és módszertani munkába.

Az egyik ilyen kérdéses eszköz a digitális vagy interaktív tábla, amely egyre elterjedtebb eszközzé válik a mindennapi pedagógiai munkában. Maga tábla is rengeteg technikai és ergonómiai változáson ment keresztül, mire sikerült a szkeptikusok félelmeit eloszlatni és megjelentek az első komoly metodikai elemzések és gyakorlatok melyek bizonyították az eszköz hasznosságát.